ridning(L)

Hej alla glada:D
Så då var det snart tävling ingen:D Om exat 11 timmar haha. men men Ja, denna veckan har det varit mycket viktigt med Alladins träning. Vi började redan i måndags med en träning för Carina och den gick kanon bra. Vi bestämde att jag skulle öva på att ha han från skänkel till hand och att han skall bjuda framåt. Och så bestämde vi att hon skulle rida honom på fredagen (idag). Så det var bara att sätta igång med att träna på det hon sa och det gjorde vi också och han lyssnar nu efter bara 4 dagar mycket bättre:D *stolt* men iallafall så dagens träning. Ja, Carina sa massa om att han lyssnade mycket bättre på skänkeln och att han börjar få starka bakben samt muskler i nacken. Och det är ju grymt bra :D Hon red honom för två veckor sedan och tyckte att bjudningen var inte den bästa, och jag hade tydligen gjort han mycket mer känsligare under bara två veckor:D GLAD. Men, jag hoppade upp efter Carina och red igenom LC:1 2008 pogramet och hon sa att allt såg bra ut men att jag måste tänka på att använda innerskänkeln i vänster galoppen när vi är på volten. Och få upp hans huvud lite:P men det känns som om en av klasserna kommer gå bra imorgon:D Men men jag skriver om tävlingen och hur det gick i morgon så vi hörs:D

Om du har häst/ponny vad tävlar du med den då?
Kommentera:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0